FAQ – Veelgestelde vragen


Bestelling en betaling

De bestelling kan niet betaald worden. Wat moet ik doen?

In het besteloverzicht in je gebruikersaccount is er een optie om de betaling nogmaals te doen. Als het dan nog niet lukt, neem je contact op met onze klantenservice op info@sportega.nl.

Achteraf betalen van de bestelling

Kan het adres of de bezorgdienst in de bestelling gewijzigd worden?

Wijzigen is mogelijk wanneer de bestelling de status 'nieuw' heeft. Je kunt de status van je bestelling controleren in je klantaccount. Als de bestelling een andere status heeft, is wijzigen helaas niet meer mogelijk. Wel heb je nog steeds de mogelijkheid om het bezorgadres te wijzigen bij de bezorgdienst.

Bestelstatus

Kan een bestelling gecorrigeerd worden? Als ik bijvoorbeeld de verkeerde maat kleding besteld heb en een andere maat nodig heb.

Wijzigen is mogelijk wanneer de bestelling de status 'nieuw' heeft. Je kunt de status van je bestelling controleren in je klantaccount. Als de bestelling een andere status heeft, is wijzigen helaas niet meer mogelijk. Wel kun je de artikelen altijd terugsturen of niet accepteren.

Kan ik nog artikelen aan een al verstuurde bestelling toevoegen?

Dat kan helaas niet, daarvoor moet je een nieuwe bestelling aanmaken.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling annuleren in je gebruikersaccount door op het bestelnummer te klikken. Als annuleren niet lukt, neem dan per e-mail contact met ons op via info@sportega.nl. Als de bestelling al verzonden is, accepteer hem dan niet. De bestelling wordt dan door de bezorgdienst als 'niet opgeëist' naar ons teruggestuurd en wordt op dat moment geannuleerd.

Een bestelling annuleren

Wanneer wordt mijn geld terugbetaald?

Als je het contract herroept, betalen wij je alle ontvangen bedragen binnen 14 dagen na herroeping terug. In de meeste gevallen zijn we echter veel sneller en sturen we het geld eerder terug dan wettelijk verplicht is.

Website

Waar kan ik een kortingsbon inwisselen?

Op de pagina Een kortingscode inwisselen staan exacte instructies voor het inwisselen van je kortingsbon.

Hoe kom ik erachter of een artikel op voorraad is in de webshop of in de winkel?

Bij de informatie over het artikel geven we de beschikbaarheid van artikelen aan, zowel in de webshop als in de winkels. Als het artikel niet op voorraad is in de webshop, geven we nadat je bestelling is voltooid de datum van bezorging op je adres aan. Voor onze winkels vermelden we de datum waarop het artikel na bestelling in de vestiging beschikbaar zal zijn.

Beschikbaarheid in webshop en winkels

Klachten

Kan ik artikelen ruilen?

Artikelen ruilen kan bij ons helaas niet. Als een artikel niet past, kun je het binnen 30 dagen terugsturen en een nieuwe bestelling aanmaken. Daar helpen wij je graag bij.

Ik heb de verkeerde of beschadigde artikelen ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op via info@sportega.nl. We laten zo snel mogelijk van ons horen om de situatie op te lossen. Als je artikelen wilt retourneren, stuur ze dan naar het adres van de Klachtenafdeling.

Wat moet ik doen als het pakket door de bezorgdienst is beschadigd?

Er zijn twee opties:

  1. Neem het pakket in ontvangst en stel ter plaatse een schaderapport op met de bezorger. Alle chauffeurs van bezorgdiensten moeten dit rapport bij zich hebben. Beschrijf alles goed in het rapport en maak foto's. Zijn de artikelen in het pakket beschadigd, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
  2. Neem het pakket niet in ontvangst en breng ons op de hoogte van de schade aan het pakket via: info@sportega.nl.